سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسانترین سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیرت محتوا چیست؟

CMS =Content management System ،سیستم مدیریت محتوا، یک برنامه نرم افزاری روی سرور است که به مدیر سایت اجازه می دهد بدون نیاز به تغییر کدهای اولیه سایت ظاهر سایت را تغییردهند. این برنامه نمرم افزاری بیشتر مناسب کسانی است که دانش برنامه نویسی بالایی ندارند به عبارتی طراح اولیه سایت یکبار سیستم مدیریت محتوا را طراحی می کندو تعدادی قالب های آماده را برای صفحات سایت شما نصب می کند و به شما تحویل می دهد. از این پس شما به راحتی می توانید صفحات دیگری را به آن اضافه و یا کم کنید.

انواع سیستم مدیریت محتوا برای زبان php عبارتند از:

1: وردپرس   2: جوملا    3: اپن کارت   4: مجن تو   5: perstashop

تاریخچه cms ها در ایران از نرم افزار mambo شروع شد که نرم افزاری قالب پذیر بود. توسعه این نرم افزار توسط گروه mambolearn انجام داده شد. به عبارتی این گروه تخصصی این نرم افزار سیستم مدیریت محتوا ایرانی را بومی سازی کردند و تاریخ شمسی را به جای تاریخ های قمری جایگزین کردند.

سیستم مدیریت محتوا

برای استفاده از این نرم افزار شما می بایست ابتدا قالب فتوشاپی سایت خود را طراحی کنید سپس این قالب را به کدهای html و css و دیگر زبان های موجود تبدیل کنید. پس از انجام مراحل بالا شما می بایست یک دامنه و هاست خریداری کنید. دقت داشته باشید هاستی را که خریداری می کنید مختص به همان زبان برنامه نویسی باشد که سایت خود را با آن طراحی کرده اید. پس از خرید هاست و ست کردن آن با دامنه شما باید وارد قسمت مدیریت هاست خود شوید و فایل قالب خود را که به صورت زیپ فشره کرده اید را در قسمت file manager هاست و در زیر منو template خود آپلود کنید. سپس سیستم مدیرت محتوایی را که میخواهید بر روی سایتتان بارگذاری کنید را انتخاب و اخرین ورژن آن را در محل آپلود قالب، آپلود کنید و از حالتزیپ خارج کنید و محتواهای درون آن را به مسیر قالب خود ببرید.

پس از انجام تمامی مراحل بالا اگر نام دامنه خود را در باکس مرورگر خود بنویسید و اینتر بزنید به صفحه اولیه نصب سیستم مدیرت محتوای خود می روید.

منبع: pooyasys.com